Grudzień w bibliotece
Ostatni miesiąc roku to zdecydowanie klimat świąteczny, który na dobre zagościł w bibliotece. Choinka, własnoręcznie wykonane przez Panią Zofię Sadową ozdoby, kartki świąteczne od zaprzyjaźnionych szkół i przedszkoli, bombki, światełka – razem tworzą odpowiednią aurę.
Szanowni Państwo,
W związku z komunikatem Ministra Edukacji i Nauki w sprawie przejścia uczniów szkół podstawowych klas V-VIII oraz szkół ponadpodstawowych na zajęcia w formie zdalnej Departament Kultury i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego jest zobligowany do przełożenia terminu etapu szkolnego konkursu „Żołnierze Wyklęci – niezłomni obrońcy Rzeczypospolitej” z 28 stycznia 2022 r.
na 04 marca 2022 r.
W związku z powyższym etap rejonowy odbędzie się w proponowanym terminie
– 18 marca 2022 r.
Zbyś zakończył spotkania
Pierwszego grudnia zakończyła się trasa, którą przebył miś Zbyś z bibliotekarką Elą. Było to wiele kilometrów, a wszystko po to, by podkreślić jak ważny w życiu dziecka jest pluszowy miś. Jak się okazało kolejny raz, maskotka jest ważna również w życiu dorosłego, świadczyły o tym pluszaki przyniesione przez wychowawców oraz ich opowieści. W spotkaniach ze znanym od wielu lat Zbysiem wzięło udział 256 uczniów i przedszkolaków. Zajęcia obfitowały w zabawy, których podstawą była wyobraźnia: przenoszenie misia nad przepaścią, wdrapywanie się na drzewo po miód, czy też przyszywanie ucha misia niewidzialną nitką.
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy
W miniony czwartek 18.11.2021 r. odbyło się spotkanie nauczycieli – bibliotekarzy ze szkół podstawowych w ramach sieci współpracy i samokształcenia. Spotkanie miało charakter szkoleniowo – informacyjny, a dotyczyło sposobów w jaki nauczyciele – bibliotekarze w każdym roku szkolnym przygotowują do udostępnia uczniom darmowe podręczniki oraz jak postępują ze zbędnymi podręcznikami z ubiegłych lat. Omawiane przykłady dowiodły, że przy sprawnym rozdziale podręczników nieodzowna jest współpraca z wychowawcami klas i uproszczony mechanizm ich dokumentowania. Z kolei systematyczne odpisywanie nieaktualnych podręczników jest warunkiem sprawnego zarządzania zbiorami biblioteki.